"Rakan Baik"

31 January 2011

Bayi di campak ke dalam longkang


SubhanaAllah..ape la nk jadi dgn manusia skrg ni?dah takde sifat kemanusiaan ke??
Orang lain punye la susah nk dapat anak..diorg ni dah dapat ank main buang2 jer baby tu..dah la tu p campak dlm longkang lak..(emosi...: terlalu sedih)..Ape la dosa bayi2 ni..diorg yang buat salah,baby ni yg jadi mangsa..cube la klu diorg ni(ibu bapak yg buang bayi) kite buang diorg ni dlm longkang..ape perasaan diorg????

urm..tiap2 hari ade berita buang bayi..huhuhu..sedih sgt2..

baca la petikan kosmo ni : klik sini

BATU PAHAT - Penduduk Taman Mekar, Ayer Hitam dekat sini gempar apabila mayat seorang bayi lelaki lengkap dengan tali pusat dan uri ditemui di dalam longkang berair yang masih dalam pembinaan di kawasan perumahan tersebut pagi semalam.

Mayat bayi itu ditemui seorang pekerja kontrak, Hamid Marsuki, 43, pada pukul 8.10 pagi ketika hendak memulakan tugas membina tembok rumah dan longkang di Jalan Mekar 5 di taman tersebut.

9 comments:

~izan~ said...

sedihnya...akak tak tahu ape perasaan tukang buang tu masa nak buang baby tu...baby tu mesti nangis2 pastu kalau kita automatik rasa syg dan kesian..manusia bila dah dirasuk syaitan semua lupa diri.

iera said...

kak izan : tu r kak..kesian kat baby tu..mgkin hati org yg buang ank ni dah hitam legam kot..huhu

Mat Ganu said...

ini lebih teruk dr binatang...mintak jauh~

iera said...

mat ganu : tahu takpe..mmg lebih2 teruk.diorg ni mmg tak layak dipanggil ibu atau bapa kalau dah ade ank nnti.

princess laila said...

subhanallah..
a'uzubillahimin zalik Ya Allah..

ijatnuar87 said...

aiyark...memang xleh tgk la...teruk punya manusia nih...

iera said...

princes Laila : SubhanaAllah..manusia makin kejam..

iera said...

ijat : kejam kan ijat?kalau la diberi peluang,msti orang ramai akan belasah ibu bapa bayi ni cukup2..padai berseronok jer.

ijatnuar87 said...

takder peluang pom kiter cari peluang..bagi cukup2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...