"Rakan Baik"

30 November 2010

Cerita My Big Day (episod 1)



Alhamdulillah..

Jumaat,19hb Nov 2010 bersamaan 12 Zulhijjah 1431H

Cuaca pada pagi tu mmg cerah dan yg penting tak hujan..bangun pkul 6.30 pagi terus mandi dan solat subuh..kemas ape yang patut dan pkul 9 a.m basuhkan badan sekali lagi sbb juru mekap dah datang..pkul 10.15 a.m siap mekap dan bersiap untuk ke masjid untuk majlis akad nikah..

11.15 a.m..

Alhamdulillah hanya dengan Sekali lafaz "AKU TERIMA NIKAHNYA DENGAN MAS KAHWIN YANG TERSEBUT ITU"..maka sah la aku menjadi seorang isteri kepada sang suami dengan mas kahwin rm300 dan wang hantaran rm10000 tunai..

11.30 a.m..

Suami bawa aku ke pantai untuk sesi outdoor kat pantai teluk bidara,dungun..

12.00 p.m

Pulang ke rumah untuk melayan semua tetamu yang hadir..Alhamdulillah,rmai sanak sedara dan sahabat yg hadir dan mengucapkan Selamat Pengantin Baru kepada kami..sempat sediakan makan tghari untuk suami sebelum suami ke masjid untuk menunaikan solat jumaat..

1.00 p.m

Mandi dan bersolat zohor..mak andam terus memakaikan busana pengantin untuk majlis bersanding pada pkul 3.00 p.m nnti..mekap pun dah berubah..muka aku pun dah jadi cam bukan muka aku lagi..hahaha..aku pun tak kenal siapa la yg kat cermin tu..

3.00 p.m

Rombongan dari pihak lelaki tiba dan kami diarak sebelum naik ke pelamin..sungguh berdebar sbb seme org tgk lg2 sedara2..klu org lain yg tgk aku tak kisah pun..hahahha..dgn sedara2 ni rase cam lain skit malunye..hahhaha

makan beradap - mase ni org ckp pengantin tak makan banyak sgt sbb malu,hahhaa...aku tak camtu..dekat separuh gak nasi tu aku habiskan..desert aku pun habis aku telan..hahaha..lapo weii..hahhaa..tp tgk dlm gmbr tu cam ayu je aku mkn..wahahhaa

lps makan beradap tukar baju untuk potong kek lak..time ni ramai budak2 dan mak budak yg tgu..comel je budak2 yg tgu kek tu...tp tak aci la sbb aku dpt mkn skit je kek tu..jurukamera ckp,jgn mkn byk2 nnti tak smpt nk ambk gmbar..huhuhu..sedey..

pastu tukar baju warna hitam silver lak..huh..mase tu aku dah penat sgt2 duk senyum..mulut pun dah lenguh..tepat pkul 6.15 ptg hujan pun turun..wahahahaa...nmpaknye,aku leh ambk gmbar kat pelamin ni je la..

pkul 6.45 siap bergambar n posing,akhirnye berakhir jugak la mjlis aku hari ni..en suami terus solat n aku duk termengah2 tanggalkan mekap kat muka..solat pun dah lewat..huhuhuhu...

nota : maafla gambar tak siap lagi..insyaAllah ptg ni iera upload gambar lak k..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...