"Rakan Baik"

30 November 2010

My Wedding 19 NOV 2010


Ni antara gambar2 yg iera ambk dari blog fotografer iera...byk lagi gambar2 lain yg tak sempat nk upload..gambar bersanding,potong kek dan baju hitam silver..hehehe..

nk tgk lebih jelas kat sini k : http://lanzbo-personality.blogspot.com/


Gambar akad nikah
*****************************************************
Gambar semasa sambut menantu

*****************************************************************
Outdoor malam : Pakai baju bertunang dulu.hihihii


Cerita My Big Day (episod 1)



Alhamdulillah..

Jumaat,19hb Nov 2010 bersamaan 12 Zulhijjah 1431H

Cuaca pada pagi tu mmg cerah dan yg penting tak hujan..bangun pkul 6.30 pagi terus mandi dan solat subuh..kemas ape yang patut dan pkul 9 a.m basuhkan badan sekali lagi sbb juru mekap dah datang..pkul 10.15 a.m siap mekap dan bersiap untuk ke masjid untuk majlis akad nikah..

11.15 a.m..

Alhamdulillah hanya dengan Sekali lafaz "AKU TERIMA NIKAHNYA DENGAN MAS KAHWIN YANG TERSEBUT ITU"..maka sah la aku menjadi seorang isteri kepada sang suami dengan mas kahwin rm300 dan wang hantaran rm10000 tunai..

11.30 a.m..

Suami bawa aku ke pantai untuk sesi outdoor kat pantai teluk bidara,dungun..

12.00 p.m

Pulang ke rumah untuk melayan semua tetamu yang hadir..Alhamdulillah,rmai sanak sedara dan sahabat yg hadir dan mengucapkan Selamat Pengantin Baru kepada kami..sempat sediakan makan tghari untuk suami sebelum suami ke masjid untuk menunaikan solat jumaat..

1.00 p.m

Mandi dan bersolat zohor..mak andam terus memakaikan busana pengantin untuk majlis bersanding pada pkul 3.00 p.m nnti..mekap pun dah berubah..muka aku pun dah jadi cam bukan muka aku lagi..hahaha..aku pun tak kenal siapa la yg kat cermin tu..

3.00 p.m

Rombongan dari pihak lelaki tiba dan kami diarak sebelum naik ke pelamin..sungguh berdebar sbb seme org tgk lg2 sedara2..klu org lain yg tgk aku tak kisah pun..hahahha..dgn sedara2 ni rase cam lain skit malunye..hahhaha

makan beradap - mase ni org ckp pengantin tak makan banyak sgt sbb malu,hahhaa...aku tak camtu..dekat separuh gak nasi tu aku habiskan..desert aku pun habis aku telan..hahaha..lapo weii..hahhaa..tp tgk dlm gmbr tu cam ayu je aku mkn..wahahhaa

lps makan beradap tukar baju untuk potong kek lak..time ni ramai budak2 dan mak budak yg tgu..comel je budak2 yg tgu kek tu...tp tak aci la sbb aku dpt mkn skit je kek tu..jurukamera ckp,jgn mkn byk2 nnti tak smpt nk ambk gmbar..huhuhu..sedey..

pastu tukar baju warna hitam silver lak..huh..mase tu aku dah penat sgt2 duk senyum..mulut pun dah lenguh..tepat pkul 6.15 ptg hujan pun turun..wahahahaa...nmpaknye,aku leh ambk gmbar kat pelamin ni je la..

pkul 6.45 siap bergambar n posing,akhirnye berakhir jugak la mjlis aku hari ni..en suami terus solat n aku duk termengah2 tanggalkan mekap kat muka..solat pun dah lewat..huhuhuhu...

nota : maafla gambar tak siap lagi..insyaAllah ptg ni iera upload gambar lak k..

12 November 2010

Jemputan Raja Sehari

klik pada gambar untuk tumbesaran..

hahaha..kecik bebenor la plak kad ni..takpe la..jnji ade gambar kad..

Pagi2 esok dah nak bertolak balik ke Dungun..so,nak menjemput la dulu kan..

Kepada kewan2 yang mengenali iera,jemputlah hadir ke majlis perkahwinan iera pada hari JUMAAT 19HB NOVEMBER 2010 bersama 12 ZULHIJJAH 1431H bertempat di :

NO 175, JALAN CENGAL,
KG.SEBERANG PINTASAN,
23050 DUNGUN,
TERENGGANU..

nota : sekarang ni senang kan? jemputan kawin pun dah leh guna email,blog,facebook n macam2..hahaha..apepun seme tu kire laku lah..guna je kemudahan yang ade..

09 November 2010

Suasana di Bilik Meeting JPSA



Tepat jam 9.00 AM tadi kami dah siap2 duk depan bilik meeting utama..Macam2 isu yg dibincangkan..daripada SIMS HEA ,HEP,INTAKE, ICRESS dan RES_TAMPLATE..Walaupun hari ni meeting bulanan jabatan aku tp sempat lagi kak mira buat tema meeting kali ni..iaitu warna BIRU tp serius aku tak thu menahu pasal tema ni..tiba2 je semalam masa nk iron baju,aku rase dah lama sgt tak pkai bju biru ni sbb tu aku pkai..alih2 seme org pun pkai baju biru..rupenye ade tema..hahahha...(Baju biru ni adalah baju raya sedondon pertama yang wady belikan semasa tahun pertama kami bercinta..bermakna dah 5 tahun la usia baju ni..hihihi..cam tak caya lg 9 hari kami dah nak kawin..)


Malas dah nk citer..layan je gambar2 yg sempat aku snap curik2 tadi..(sorry bos..hehehe)


Ni tgh sembang ke bincang hal system?hehehe

Pening betul kepala kak zue...kak ros lak cam pikir panjang jer..hehehe.. duk mikir ape tuh?hehhe..

Dah alang2 cakap pasal jabatan baru la teringat nk upload gambar yg dah berkurun duk dlm simpanan aku ni..hehehe..gambar majlis hari raya hari tu je pun..

pic 1

pic 2


Warnida Vs Wardina




Lepas meeting td tiba2 kak et skype suh buat kerja sekolah..so,di sebabkan mgkin ni kerja sekolah terakhir bergelar 'Cik' dan darah manis katanye..harap darah manis i ni leh la menang contest Cik Warnida kite ni yer..hihihihi..

Syarat2 contest ni mudah jer..refer blog Cik Warnida ni k...Bile bukak blog cik warnida nampak entry pasal wahida dulu..mmg i suka Wardina u..hihii..sbbnye i suka cara die cakap..sungguh jelas n berkeyakinan..yg penting ape yg nk disampaikan,i senang faham n terima..blog cik warnida ni mmg nice n menampakkan blog yg mmg selalu diupdate..hahahha..sbb jenis i ni malas 'skit' nk update blog..hahahhaa..ape2pun iera dah tak thu nk tag sape..so,nasib la sape yg kena yer..hehehehe..

next,saye tag pada :

nampaknye seme kawan2 saye dah ditag..so,kepada follower2 yang nak masuk contest tu..sila la masuk yer..hihii

08 November 2010

Tahniah Kak Nad..



5hb nov hari tu ke tampin...mmg seronok cz dah lame tak dtg sini..ape yg teruja sekali,aku mmg teringin sgt2 nk mkn buah berangan..huhuhuhu..tp sayangnye takde org jual la plak..

aisyemenn..apsal tiba2 sengal2 tulang ni(sejuk agknye..huhuhu)


berkat menumpang rmh baru kak ila,kak lin,kak gie n kak siti..esok tu aku ke kenduri kawin kak nad..salah seorg staf majlis daerah tampin..dulu,aku pernah jd vendor kat majlis daerah ni..macam2 cerita mase aku kat sini tp semenye syok jugak la..aku ingt lagi time aku baru pkai kete..macam2 tragedi lucu yg berlaku..seme org mjlis daerah panggil aku 'AGU' disebabkan kereta aku tu la yg plat 'AGUXXX'..huhuhu..(beli kete kat perak,tp aku ank jati terengganu tau)..

aku pernah terlanggar pintu depan majlis daerah smpai pak cik guard tu klu nmpk je kete aku terus bukak pintu luas2..hahahaa..pastu pernah gak terlanggar bontot avanza baru staf majlis...tp Agu aku tak calar sgt la plak mgkin dah kebal agknye dek tuannye yg jenis asyik melanggar segala benda.Aku pun pernah seret tong sampah depan rmh aku sbb tak lepas nk masuk parking..hahaha tp tongsapah tu yg terbelah,kete aku tetap menteng cam takde pape pun terjadi..kihkihkih..tp disebabkan tu tong smpah rmh aku terpaksa la aku ganti baru jugak klu tak nnti takkan nk tompang tong smpah rmh sebelah kotttt..so,ade la abg nizam a.k.a slh sorg bekas staf mdtampin pernah declare klu kete aku duk sblh kete die,die akn larikan cepat2 kete die tuh..(hahhaa..tp lepas tu kete aku msti je ade sblh parking kete die..tu la,sape suruh pi cakap camtu?wahahaha~~).n cite yg paling lucu n aku tak leh nak lupe pasal kat majlis ni aku tak leh la nk cite beb sbb aib skit la..hahhaha..hanya org majlis yg tertentu je yg tau kisah ni..yg pasti kak Ani,kak nurul,kak yam n org pentadbiran seme tahu sbb diorg yg sapukan ubat kat lutut aku yg berdarah tu..wahahhaa...smbil menangis sambil tergelak..kelakar sehhht~~

Sepanjang duk tampin jugak aku dapat kenal macam2 jenis perangai org,ade yg suka ambik kesempatan,ade yg leh tolong time suka je n ade yg jenis ikut org je..ade yg jenis suka muji2 kat depan,kat belakang suka kutuk n ade yg leh tolong n bersama kite time susah mahupun senang tp yg paling aku terharu waktu aku sakit kat rmh sewa baru dengan kak ila, kak lin,kak gie n kak siti..waktu aku sakit,hepi,sedih n tension..waktu tu aku tiba2 pengsan kat rmh,diorg la yang angkat aku n bawak ke hospital..aku masuk wad kecemasan 2 jam n diorg temankan lak aku malam tu kat wad..padahal aku tahu hari tu adlh hari yg paling sibuk n penat diorg kat tempat keje..diorg seme sentiasa disisi aku memberi sokongan..thnks kakak..iera takkan lupakan kenangan indah di Tampin,N9..nak dijadikan cerita,aku dah rase Tampin tu cam kg no 2 aku selagi akak2 ni ade kat sane..


Layan je la gambar pengantin ni..gambar2 memori lain ntah mane perginye sbb hanset n70 aku dah rosak..seme dah hilang..huhuhu


ni la pengantinnye a.k.a bekas user iera kat tampin dulu..kak Nad..(dah lupe nama penuh..)

Kat kat sebelah kanan sekali tu kak nurul,pen.peg perlesenan kat mdtampin..belah kiri sekali ni kakak iera..tp seme org ckp tu adik iera sbb muka kakak lagi muda..(sabar je la..huhuhu)

nota : Pengalaman mengajar seseorang menjadi lebih matang,tika aku di Tampin..aku betul2 kesorangan..tak pernah kenal sesiapan pun di sana..tp kehadiran mereka yg menghiburkan hati aku..walaupun kadang2 didalam hati aku cume mampu menangis..1 bulan makan megi untuk alaskan perut mmg pengalaman yg betul2 mematangkan aku..

04 November 2010

Kehadiran Penghibur Hati

MAsuk je ofis,nampak budak kecik ni..mmg menghiburkan hati..layan je la gambar2 ni camne penghibur hati ni menghiburkan hati kami..

Bersungguh - sungguh kak bai ajar dania buat peace..hehehhe..(muka kak bai yg lawaks..:p)

Akhirnye kak bai dah senyum n buat peace..tp dania tak pandai2 gak nk buat peace..hahaha
Lastly..dengan sungguh bersemangat dania pun buat peace untuk menghiburkan hati kakak2 kat sini..hihihihiii..

Dania takut bile dgr suara encik zali..hihihi..comei jer dania ni...

Dania kembali aktif lagi bile kak mira ajar die main2 dgn smart kad..hahahaha..

Gambar paling cun yang kak bai ambik untuk dania..hehhee

Petang tu temankan kak bai p ambk qasrina lak..bestnye dapat tgk aksi si kecil ni..mmg menghiburkan hati..(Qasrina tgh fikir cmne nk pkai henset kecik aku tu..hehehe)

nota : Suka sgt tgk telatah budak2 kecik ni..hilang tension kat ofis..hehhee

03 November 2010

Peringatan Bagi kaum Wanita Dan Saya Sendiri

Azab Bagi Wanita


Saudara dan saudari kaum muslimin dan muslimat

Renungan

khususnya untuk para wanita dan diriku sendiri.....



Sayidina Ali ra menceritakan suatu ketika melihat

Rasulullah saw menangis manakala ia datang bersama Fatimah.



Lalu keduanya bertanya mengapa Rasulullah saw menangis. Beliau menjawab,



"Pada malam aku di-isra'- kan , aku melihat perempuan-perempuan yang sedang disiksa dengan berbagai siksaan. Itulah sebabnya mengapa aku menangis. Karena, menyaksikan mereka yang sangat berat dan mengerikan siksanya.



Putri Rasulullah saw kemudian menanyakan apa yang dilihat ayahandanya. "Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otaknya mendidih.



Aku lihat perempuan digantung lidahnya, tangannya diikat ke belakang dan timah cair dituangkan ke dalam tengkoraknya.



Aku lihat perempuan tergantung kedua kakinya dengan terikat tangannya sampai ke ubun-ubunnya, diulurkan ular dan kalajengking.



Dan aku lihat perempuan yang memakan badannya sendiri, di bawahnya dinyalakan api neraka. Serta aku lihat perempuan yang bermuka hitam, memakan tali perutnya sendiri.



Aku lihat perempuan yang telinganya pekak dan matanya buta, dimasukkan ke dalam peti yang dibuat dari api neraka, otaknya keluar dari lubang hidung, badannya berbau busuk karena penyakit sopak dan kusta.



Aku lihat perempuan yang badannya seperti himar,

beribu-ribu kesengsaraan dihadapinya. Aku lihat perempuan yang

rupanya seperti anjing, sedangkan api masuk melalui mulut dan keluar dari duburnya sementara malikat memukulnya dengan pentung dari api neraka,"kata Nabi saw.



Fatimah Az-Zahra kemudian menanyakan mengapa mereka

disiksa seperti itu?



*Rasulullah menjawab, "Wahai putriku, adapun mereka yang tergantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak menutup rambutnya sehingga terlihat oleh laki-laki yang bukan muhrimnya.



*Perempuan yang digantung susunya adalah istri yang 'mengotori' tempat tidurnya.



*Perempuan yang tergantung kedua kakinya ialah perempuan yang tidak taat kepada suaminya, ia keluar rumah tanpa izin suaminya, dan perempuan yang tidak mau mandi suci dari haid dan nifas.



*Perempuan yang memakan badannya sendiri ialah karena ia berhias untuk lelaki yang bukan muhrimnya dan suka mengumpat orang lain.



*Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka karena ia memperkenalkan dirinya kepada orang yang kepada orang lain bersolek dan berhias supaya kecantikannya dilihat laki-laki yang bukan muhrimnya.



*Perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya ke atas ubun-ubunnya diulurkan ular dan kalajengking padanya karena ia bisa shalat tapi tidak mengamalkannya dan tidak mau mandi junub.



*Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar ialah tukang umpat dan pendusta. Perempuan yang menyerupai anjing ialah perempuan yang suka memfitnah dan membenci suami."Mendengar itu, Sayidina Ali dan Fatimah Az-Zahra pun turut menangis.

Dan inilah peringatan kepada kaum perempuan.

02 November 2010

Balasan...Melewatkan Waktu Solat

Suatu cerita yang telah berlaku beberapa tahun dulu di Makkah …Kisah Benar … kisah yang boleh kita renungkan bersama serta jadikan panduan dalam diri kita ini. Kisah yang anda baca ini bukannya datang dari majalah Mastika atau majalah2 tabloid tetapi kisah dari tanah perkuburan Sa’raya, Makkah.

Pada beberapa tahun dahulu ada seorang perempuan yang berumur 40an telah meninggal dunia. Mereka telah mengusung jenazah beliau untuk dikebumikan di tanah perkuburan Al Ma’ala yakni lebih kurang 2 kilometer dari Masjidil Haram selepas solat zuhur. Apabila sampai sahaja di tanah perkuburan tersebut, alangkah terperanjatnya mereka bila mendapati se ekor ular yang berwarna Hitam sebesar peha bersisik tebal telah berada di dalam liang lahat (dalam kubur tersebut). Subhanallah … keadaan ular tersebut amat menggerukan. Mereka pun terus berlalu dari situ dan membawa jenazah wanita tersebut ke tanah perkuburan yang lain yakni di tanah perkuburan Sa’raya lebih kurang setengah jam memandu dari situ (8 km Jauhnya) . Apabila mereka sampai di tanah perkuburan tersebut, rupa-rupanya Ular Hitam yang sama juga telah menunggu jenazah wanita yang ingin dikebumikan di situ. Allahuakbar … mereka mengambil keputusan untuk memindahkan serta mengangkat ular tersebut dan letakkan di luar yakni berjauhan sedikit dari kawasan tersebut dan mengkebumikan jenazah wanita itu (yang peliknya Ular Hitam itu tidak melakukan apa-apa bila disentuh oleh mereka).

Selepas sahaja mereka mengkebumikan mayat wanita itu, tiba-tiba Ular Hitam yang diletakkan berjauhan dari situ terus datang menjalar dengan pantas dan masuk meluru ke dalam kubur wanita itu. MasyaAllah (seperti menjunam kedalam swimming pool dari atas – keadaan sewaktu ular itu masuk ke dalam kubur). Dengan beberapa seketika mereka mendengar bunyi seperti dahan-dahan pokok yang dipatah patahkan dan apabila mereka melihat ke dalam kubur wanita tersebut, alangkah terperanjatnya kerana Ular Hitam sedang membelit jenazah wanita itu serta mematah matahkan tulang jenazah itu … Subhanallah.Ada beberapa orang yang berada di persekitaran kubur itu turut pengsan melihat kejadian itu. Selepas diselidiki kenapa perkara tersebut boleh terjadi, rupa-rupanya sewaktu hayatnya, wanita tersebut suka melewat lewatkan Solatnya.

Marilah kita ambil iktibar dan pedoman dari kejadian ini. Semoga Allah swt kuatkan iman kita dalam mendirikan solat 5 waktu daripada gangguan syaitan dan iblis insyaAllah. Ini baru seksaan di dunia akibat melewatkan solat….Bagaimana kalau tak solat…..

Sumber : http://mran3238.wordpress.com/2010/03/07/kisah-benar-ular-hitam-membelit-jenazah/

01 November 2010

Kerja Kosong Di UiTM

Kerja Kosong Di UiTM

Salam..

Untuk kawan2 yang masih lagi mencari kerja tu,boleh la bukak web ni k..

http://iapps.uitm.edu.my/epengambilanstaf/

Antara jawatan yang ditawarkan :

Universiti Teknologi MARA dengan ini mempelawa calon-calon Bumiputera Warganegara Malaysia yang berkelayakan dalam
bidang-bidang yang berkaitan untuk mengisi kekosongan jawatan tetap/kontrak/sementara di Kampus Shah Alam dan
Cawangan bagi memenuhi Wawasan 2020 Negara.


1 PEGAWAI PERUBATAN Pegawai Perubatan UD47

2 PEGAWAI PERGIGIAN Pegawai Pergigian U41

3 PEGAWAI FARMASI Pegawai Farmasi U41

4 PEGAWAI DIETETIK Pegawai Dietetik U41

5 JURURAWAT PERGIGIAN Jururawat Pergigian U40

6 JURUTEKNOLOGI MAKMAL PERUBATAN Juruteknologi Makmal
Perubatan U36

7 PENOLONG PENSYARAH
(BIDANG : FOOD & BAVERAGE/JUALAN DAN
PEMASARAN/DEMI CHEF)
Penolong Pensyarah DM29

8 JURURAWAT Jururawat U29

9 PENOLONG PEGAWAI FARMASI Penolong Pegawai Farmasi U29

10 PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN Penolong Pegawai Perubatan U29

11 WARTAWAN (KONTRAK)
Pembantu
Wartawan/Wartawan S27

12 PENOLONG PEGAWAI PENYELIDIK Penolong Pegawai Penyelidik Q27

13 JURURAWAT MASYARAKAT Jururawat Masyarakat U19

14 PEMBANTU PEMBEDAHAN PERGIGIAN Pembantu Pembedahan
Pergigian U17

15 PEMBANTU TADBIR (PERKERANIAN/OPERASI)
(PRAMUSAJI) (KONTRAK)
Pembantu Tadbir
(Perkeranian/Operasi) N17

16 PENGAWAL KESELAMATAN Pengawal Keselamatan KP11

17 PEMANDU Pemandu Kenderaan R3

Tarikh tutup permohonan ialah pada hari Isnin, 15 November 2010.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...