"Rakan Baik"

26 August 2010

Menu berbuka puasa

Alhamdulillah dah 16 hari kite berpuasa..badan pun dah semakin sihat dan dah takde rase lapar sangat macam mase minggu pertama berpuasa..ni la antara menu2 iera tiap2 hari..cume sup n tomyam jer..No NASI..moga2 berat badan cepat la turun n tak naik2 lagi..huhuu

ini ketam,i dah makan masa 2 bulan sebelum puasa lagi tau..makan kat kampung..ketam besar masak stim..hahhahahaa..caya la..kenyang smpai ke petang..sedappp..

Ni pertama kali iera masak sup aym ni sendiri tau..berusaha demi nk diet..wakakaa..

ni tomyam sayur yang baru je iera masak semalam..betul2 lapar lepas balik dari mydin..smpai rmh terus je masak..mmg sedap..cz sayur2 pun masih segar dari ladang..hehehehe..

nota : iera baru masak sup je pun..masakan bergulai belum try lagi..sape yg ade resepi2 simple tu bak mai sini,iera nk cube..hehehe..(gediks~~)

4 comments:

miezaniera said...

wahh dh pandai masak..leh kawin dah ni hehehe ehh sup ayam tu makanan utk diet ke? mcm tak je huhuhu

Kancilbiru said...

woh lapar lapar....bulan2 puasa ni ramai tunjuk makanan pulak dah..

eT said...

sedapnyer...leh kawen nih..sng tok laki..teringin nk p umah iera...nk mkn ikan celup tepong kt sana...ketam tu pon akak nk gak...nyum3

iera said...

kak bai : hehehhe..belajar skit2 tp buat mase ni iera lebihkan sup dulu cz en wady suka makan sup n iera lagi suka makan sup...hahhaha(sbnrnye diri sndiri yg suka sgt mkn sup)

kak niza : alaa..skrg dah tak lapar dah..dah masuk 15hari pose..hehehe..iera amalkan HL gak tau.

kak et : hehehe..belajar sikit2 dulu,nnti leh la slu masak kat rmh.jom la kak et g rmh iera kat dungun,ayh slu bwk balik ikn segar2..nti kite makan ikan goreng tepung tu smpai muak k..hahhahaa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...